ثبت نام نماد اعتماد الکترونیک | نماد اعتماد الکترونیک | پنل جدید نماد اعتماد الکترونیک | پنل اینماد | کار با پنل جدید اینماد
نماد اعتماد الکترونیک (پنل جدید)
برای دریافت درگاه بانکی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید مراحلی شامل ثبت نام در سازمان مالیاتی کشور، ثبت نام و دریافت نماد اعتماد الکترونیک و در نهایت ایجاد حساب بانکی و دریافت درگاه بانکی را طی کنید.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با پنل جدید نماد اعتماد الکترونیک آشنا کرده و مراحل ثبت نام و دریافت نماد را کامل معرفی کنیم.
ثبت نام اینماد
ابتدا وارد سایت نماد الکترونیک به ادرس شوید
سپس از منوی بالای سایت، قسمت کسب و کارها روی گزینه ثبت نام و ورود به پنل کاربری کلیک کنید.
در پنجره باز شده روی گزینه ورود از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی کلیک کنید.
صفحه جدیدی که به سامانه تجارت الکترونیک اضافه شده به کاربران کمک میکنه تا در ساده ترین و سریع ترین زمان ممکن، ثبت نام های لازم در سامانه های مربوطه برای ایجاد کسب و کارش رو انجام بده. فقط کافیه که اول احراز هویت امتا رو انجام بدن و قدم های بعدی خودشون داخل همین صفحه به ترتیب قرار دارند.
پس ابتدا روی دکمه ورود قسمت احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) کلیک کنید.
در پنجره باز شده روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.
اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و سپس به مرحله بعد بروید.
اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و ثبت نهایی را بزنید.
حال با توجه به اطلاعاتی که موقع ثبت نام تکمیل کردید تلفم همراه و رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید
پس از ورود به پنل کاربری اسمی که موقع ثبت نام وارد کردید بالای صفحه نمایش داده میشود.
و همچنین از دیگر مزایای پنل جدید این است که پس از تکمیل اطلاعات امتا دیگر نیاز به ورود چند باره اطلاعات اولیه در سایت های مختلف (نماد و .. ) نیست و روی هر یک از پنجره های داخل سایت امتا کلیک کنید برای ثبت نام تمامی اطلاعت فردی و تماس شما در پنل مربوطه کامل شده و فقط کافیست تا موارد مورد نیاز در هر بخش را تکمیل کنید، همانطور که در ادامه به مراحل مورد نیاز ثبت نام نماد اعتماد الکترونیک خواهیم پرداخت.
ابتدا همانند تصویر روی دکمه ورود در پنجره کوچک ورود به نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) داخل صفحه پنجره واحد تجارت الکترونیکی، که بلافاصله پس از ورود از پنجره امتا نمایش داده می شود
از منوی سمت راست میتوانید تمامی کارهای مورد نیاز رو انجام بدید. در سمت چپ هم میز کار قرار دارد، که با توجه به گزینه ی انتخاب شده از سمت راست تغییر کرده و آماده انجام عملیات مورد نظر شما می شود.
شروع فرآیند ثبت نام
از منوی سمت راست عملیات پایه را انتخاب کنید و سپس از زیر منوی باز شده گزینه ی مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید تا همانند تصویر میز کار تغییر کرده و دکمه کسب و کار جدید برایتان نمایش داده شود . (اگر قبلا در سامانه نماد الکترونیک ثبت نام کرده باشید دامنه دارای نماد قبلیتان در همین صفحه نمایش داده میشود و نیاز به ثبت نام مجدد نیست)
پس از کلیک روی دکمه کسب و کار جدید وارد صفحه زیر میشوید
در نوار پیشرفت ثبت نام مرحله های پیش رو و همچنین مرحله ای که در آن حضور دارید را مشاهده میکنید
قسمت زیرین پنل تکمیل اطلاعات مورد نیاز در هر مرحله میباشد که با تغییر مرحله پیشرفت ثبت نام این پنل هم تغییر میکند در پایان تکمیل اطلاعات در هر صفحه باید حتما دکمه مرحله بعد را بزنید تا به مرحله بعدی در نوار پیشرفت ثبت نام بروید
مرحله اول تکمیل اطلاعات هویتیست، که در این مرحله حتما باید مشخصات فردی شخصی باشد که در مرحله ثیت نام امتا اطلاعات تماسی ایشان را وارد کردید.
همچنین در تمامی مرحله ها از شروع تا پایان ثبت نام های دامنه، نماد و مالیات و درگاه بانکی و … تماما باید به نام صاحب امتیاز اصلی سایت بوده زیرا هرگونه مغایرت و عدم هماهنگی در اطلاعات ثبتی و تماسی فرآیند ثبت نام را مختل کرده و دچار مشکل خواهید شد. زیرا تمامی اطلاعات ثبتی توسط شما از جمله خطوط تماس، ایمیل ذکر شده، آدرس ثبتی و کدپستی و همچنین کارت بانکی ثبتی شما احراز خواهند شد و در صورت عدم تطبیق هرکدام از موارد ذکر شده با نام صاحب امتیاز تایید احراز هویت را دریافت نخواهید کرد.
بعد از تکمیل مشخصات فردیه خود به مرحله بعدی بروید.
در مرحله دوم باید اطلاعات مربوط به سایت خود، از جمله خدمت اصلی سایت، نام دامنه و همچنین نام کسب و کار سایت خود را وارد کنید.
اگر سایت شما یک سایت شخصی و وبلاگی بدون درگاه بانکی و محصول قابل فروش میباشد حتما گزینه اول را انتخاب کنید و در غیر اینصورت گزینه هیچکدام (اینماد معمولی) را بزنید تا نماد ستاره دار را دریافت کنید.
نماد ستاره دار فقط به کسانی تعلق میگیرد که این گزینه را انتخاب کرده و در ادامه مراحل ثبت نام احراز تلفن و ایمیل پاسخ گویی، آدرس و کدپستی فروشگاه، ساعات پاسخگویی و همچنین درگاه بانکی را انجام دهند.
قابل ذکر از که با انجام احراز ابتدا مشمول نماد تک ستاره میشوید و در ادامه میتوانید با مراجعه و مطالعه قوانین و مقررات نماد و سازمان تجارت الکترونیکی و انجام مفاد ذکر شده اقدام به افزایش ستاره ها کنید.
نماد تک ستاره کاملا مورد اعتماد مخاطبانتان بوده و افزایش ستاره ها اختیاری میباشد، مگر بسته به نوع کسب کار و قوانین ذکر شده در مفاد قرار داد صنف کسب و کار مورد نظر خود مجبور به افزایش ستاره ها باشید.
پس از انتخاب گزینه هیچکدام و زدن گزینه ثبت، روی گزینه آدرس دامنه کلیک کنید
و آدرس سایت خود را به لاتین و بدون پسوند WWW و HTTP یا HTTPS بنویسید و در انتها مجدد گزینه ثبت را بزنید.
حال روی گزینه کسب و کار کلیک کنید.
در این قسمت اگر برای کسب و کار خود نرم افزار تلفن همراه هم راه اندازی کرده اید باید گزینه علامت گذاری شده در تصویر را انتخاب کنید و در غیر این صورت چک باکس را خالی بگذارید و فقط نام کامل کسب و کار خود را که در سایت به عنوان اسم سایت درج کردید به فارسی و لاتین ثبت کنید.
در انتها بعد کلیک روی گزینه ثبت به پایین صفحه مراجعه کرده و با کلیک روی گزینه مرحله بعدی به مرحله سوم از نوار پیشرفت ثبت نام مراجعه کنید.
اگر حین ثبت نام از پنجره خارج شدید یا در حین ثبت نام نیاز به تکمیل برخی اطلاعات خود از جمله ثبت نام ایمیل و ایجاد حساب بانکی و .. داشتید و بین ثبت نام وقفه افتاد نگران نباشید نیاز نیست هربار اطلاعات را از اول تکمیل کنید و هر مرحله ای که ثبت میکنید و مرحله بعدی را میزنید آن صفحه کامل در پرونده شما ذخیره میشود مگر برای ویرایش اقدام کنید. ترجیحا بهتر است قبل از شروع ثبت نام مقاله را تا انتها مطالعه کنید و موارد مورد نیاز را تهیه کنید سپس اقدام به ثبت نام نماد کنید، اما اگر همزمان دارید مرحله به مرحله اجرا میکنید نگران نباشید ثبت نام بلافاصله منقضی نمیشود، اما بعد از تایم اعلام شده توسط سیستم منقضی شده و مجبور به انجام تمامی مراحل از ابتدا میشوید البته منهای ثبت نام امتا.
پس اگر ثبت نام را شروع کرده حتما در روزهای آتی اقدام به تکمیل اطلاعات ایمیل و حساب بانکی خو کنید و در اسرع وقت ثبت نام خود را تکمیل کنید.
در صورت خروج از صفحه ثبت نام کافیست از منوی سمت راست روی گزینه مدیریت درخواست کلیک کنید تا پرونده نماد شما در میز کار نمایان شود. حال میتوانید با کلیک روی گزینه جزئیات مجدد وارد مراحل ثبت نام شوید.
مرحله سوم دسترسی فنی هستش که این قسمت حتما باید با کمک طراح سایت یا مدیر آی تی مجموعه شما انجام شود.
و اگر خود تخصص انجام آن را دارین کافیست تنها یکی از مراحل ذکر شده در صفحه را انتخاب کنید و با استفاده از آن احراز فنی سایت خود را به ساماننه تجارت الکترونیک انجام دهید. لازم به ذکر است که تنها یکی از روش ها کافیست و نیاز نیست هر سه مرحله انجام شود.
اگر به وب میل سایت خود دسترسی دارید میتوانید با استفاده از گزینه اول از طریق ایمیل احراز فنی را خودتان انجام دهید در غیر اینصورت گزینه دوم و سوم تنها با کمک طراح و مدیر فنی سایت امکان پذیر خواهد بود.
برای احراز از طریق ایمیل ایتدا روی گزینه ارسال ایمیل کلیک کنید و سپس به پنل وب میل خود مراجعه کنید. (برای آشنایی با نحوه راه اندازی وب میل به مقاله اوت لوک مراجعه کنید)
حال کد ارسالی توسط سامانه اینماد را کپی کرده و مجدد به مراحل ثبت نام نماد برگردید و پس از پیست کردن کد، روی دکمه تایید کد کلیک کنید و در انتها مرحله بعد را بزنید و به مرحله چهارم بروید.
مرحله چهارم به نام قانونمندی کسب و کار، مرحله ایست که در آن باید نوع و گروه اصلی کسب و کار خود را تعیین کنید
ابتدا از قسمت رشته فعالیت، شغل و صنف خدمات سایت خود را از منوی کشوی داخل صفحه پیدا و انتخاب کنید .
سپس به پایین صفحه قسمت نحوه فروش رشته فعالیت مراجعه کنید.
در این قسمت نوع فروش محصولات خود را انتخاب میکنید .
با توجه به این که محصولاتی که قرار است در سایت شما به فروش برسد تولید و پخش خود شماست، بستری برای ایجاد غرفه و ثبت و فروش محصول برای دیگران فراهم کردید و یا ترکیبی از هر دو روش کافیست یکی از سه گزینه داخل تصویر را انتخاب کنید و مجدد ثبت را بزنید و در انتها به مرحله بعد بروید.
مرحله پنجم مرحله احراز راه های تماس مشتری با سایت شماست که اطلاعات ثبتی شما در این قسمت در نهایت در صفحه نماد شما برای مشتری قابل مشاهده میباشد.
در ابتدای صفحه گزینه پست الکترونیکی قرار دارد که باید در سمت مربوطه آدرس وب میل خود را همانند نمونه داخل تصویر ثبت کنید (برای آشنایی با نحوه راه اندازی وب میل به مقاله اوت لوک مراجعه کنید) و سپس روی گزینه ثبت کلیک کنید تا کد احراز به آدرس وب میلتان ارسال شود، سپس از ایمیل دریافتی کد را کپی کرده و به باکس شناسه احراز ایمیل منتقل کنید و گزینه احراز پست الکترونیکی را بزنید تا کادر پست الکترونیکی برایتان سبز رنگ شود.
سپس نوبت به احراز تلفن ثابت میرسد که میتوانید طبق دستورالعمل ذکر شده یکی از گزینه ها را انتخاب کرده و احراز تلفن ثابت خود را انجام دهید. تا مانند احراز مرحله قبل به تایید سبز رنگ برسید. (برای آشنایی با نحوه ثبت نام غیر حضوری تلفن ثابت به مقاله ثبت تلفن ثابت مراجعه کنید)
لازم به ذکر است حتما باید با شماره تلفنی که در سیستم ثبت میکنید با شماره نماد تماس گرفته و احراز خود را انجام دهید.
پس از احراز تلفن به احراز نشانی میرسیم
در این مرحله باید کد پستی و آدرس خود را به صورت کامل و درست ثبت کنید در صورت مقایرت در آدرس پستی و نشانی درج شده سیستم اجازه احراز را به شما نخواهد داد.
پس از احراز آدرس در قسمت اطلاعات تکمیلی باید ساعت پاسخگویی خود را به صورت کامل ثبت کنید و در نهایت به مرحله بعد بروید.
همانطور که پیشتر گفتیم اطلاعات ثبتی شما در این صفحه بسیار مهم بوده و همچنید در صفحه شناسنامه نمادتان داخل سایت نمایش داده میشود.
مرحله ششم تعهدنامه اینماد است که موظفید به صورت کامل آنرا مطالعه کنید و سپس در انتهای صفحه پس از اتمام قوانین گزینه توافق را تیک بزنید و به مرحله بعد بروید.
مرحله هفتم مرحله پرداخت تعرفه میباشد
باید روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا به این صفحه هدایت شوید.
پس از انتخاب تعرفه و درگاه بانکی روی گزینه تایید کلیک کنید و پرداخت خود را تکمیل کنید
حال جدولی حاوی اطلاعات و گزارش پرداخت برایتان نمایش داده میشود.
به مرحله بعد بروید.
مرحله هشتم مرحله آخر به نام دسترسی ها و امکانات
در این مرحله باید به شما تبریک بگوییم با موفقیت ثبت نام نماد اعنماد الکترونیکی را پشت سر گذاشته اید.
لازم به ذکر است که این مرحله را نیز باید به کمک مدیر آی تی خود یا طراح سایت انجام دهید، کافیست در قسمت لینک نماد کلیک کرده و کد نماد خود را کپی کنید و به طراح سایت دهید تا در قسمت مورد نظر قالب سایتتان بگذارد تا قابل نمایش شود.
در این سایت ما با استفاده از ماژول، تصویر نماد را به صورت شناور در صفحه سایت قرار دادیم. (برای مشاهده آموزش شناور کردن نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید)
شهره لیثی